Politica de retur

Retur bautura-online

Conform legislației în vigoare (OUG nr. 34/2014.), clientul poate returna băuturile comandate fără a invoca un motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la data intrării în posesia fizică a produselor.

Dacă ți-a rămas băutura neconsumată, Bautura-online îți oferă posibilitatea de retur în 21 de zile calendaristice de la intrarea în posesia coletului.
Tu plătești transportul, iar îți achităm integral doar valoarea produselor returnate.
Procedura de retur o poți face fără penalități si fără invocarea vreunui motiv.

Procedura de retur

1. Document de retur


Documentul de retur poate fi preluat de aici și poate fi trimis prin email, curier (împreună cu coletul), sau predat direct la depozitul din Cluj-Napoca (adresa Orastiei nr.10, depozit 17, Parcul Logistic Transilvania).

Folosirea acestui document nu e obligatorie, ci e menită să ne ajute să gestionăm cât mai eficient și mai rapid procesul de retur.
Pentru a respecta termenul-limită de retragere este suficient să trimiteţi comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere înainte de expirarea perioadei de retragere.


2. Condiții de retur


Produsele sunt achiziționate cu timbrul fiscal original de la Sc.International Brand Stores.Srl.
Este obligatoriu să trimiteţi produsele în aceeași stare, nedesfăcute, sigilate, originale, în ambalajul și cutia originală nedeteriorate, cu etichetele intacte, cu timbrul fiscal de pe dopul sau capacul sticlei (original International Brand Stores) împreună cu toate documentele primite la achiziţie: factura sau bon fiscal. Lipsa unui document/ produs oferă dreptul furnizorului de a refuza returnarea și restituirea banilor pe acel produs.
Vă rugăm să ambalați corespunzător produsele astfel încât să fie returnate intacte la noi.
Înainte de returnarea produsului, este obligatoriu să anunţaţi pe e-mail contact@ib-stores.ro intenţia de a returna un produs sau mai multe produse.


Vă rugăm să menționați în email/ cererea de retur:


- Numele pe care a fost plasată comanda sau Numărul de comandă
- Numele băuturilor pe care le returnați
- Cantitatea băuturilor
- IBAN pentru plata banilor
- Nume titular cont


3. Clientul achită valoarea transportului de retur

În maximum 21 de zile calendaristice de la intrarea în posesia produselor comandate, clientul poate să returneze o parte din produse sau toată comanda integral.
Clientul se obligă să achite valoarea transportului de retur prin curier.

4. Plata returului de către Bautura-online


În cazul exercitării dreptului legal de returnare a produsului, Bautura-online.ro va rambursa contravaloarea acestuia în termen de maxim 14 de zile de la primirea produselor, cu exceptia cazului în care constatăm ca produsul returnat este deteriorat, prezintă lipsuri, deficiente, etc, situaţie în care preţul se va reduce proporţional.
Bautura-online.ro rambursează sumele aferente returului folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de client pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care clientul a fost de acord cu o altă modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.
Plata integrală a returului în termen de 14 zile lucrătoare se va realiza în contul bancar furnizat de client.


Retur în Cluj-Napoca


Dacă produsele au fost expediate de către Bautura-online în Cluj-Napoca sau clientul a cumpărat produsele de la sediul nostru, clientul va veni personal să returneze produsele.
În cazul în care este posibil, vom returna banii pe loc (în funcție de sumă) sau se aplică condițiile de mai sus: plata returului se va face în termen de 14 zile lucrătoare în contul bancar furnizat de client.

5. Cum soliciți curierul

Bautura-online expediază comenzile online prin contract cu 2 firme de curierat: Fan Courier și DPD.

Dacă ați avut comanda cu livrare în Cluj-Napoca, vă rugăm să ne contactați pe mailurile contact@ib-stores.ro & ionela@ib-stores.ro cu cererea de retur.

În funcţie de firma cu care a fost expediată comanda ta, solicită un curier după cum urmează:

DPD

- Trimite-ne formularul de retur pe mailurile contact@ib-stores.ro & ionela@ib-stores.ro

- Pregătește coletul conform regulilor de ambalare

- Contactează Customer Service DPD la telefon 0318249090 și solicită un curier

- Clientul suportă cheltuielile de retur

- Alte detalii: https://www.dpd.com/ro_persoanefizice

Dacă întâmpini probleme, te rugăm să ne contactezi.

Fan Courier

- Solicită aici un curier: https://www.fancourier.ro/courier-step-2/

- Completează cu atenție formularul de pe site-ul lor. Comanda ta va fi procesată de către reprezentanții FAN Courier și trimisă în scurt timp curierului aflat în apropierea adresei tale.

- Completează în secțiunea Ridicare expediție de la adresa.

- Nu completa nimic în secțiunea de ramburs.

- Pregătește coletul și așteaptă să te contacteze un curier pentru preluarea coletului

- Intervalul de ridicare a comenzilor este: Luni - Vineri, orele 09:00 - 17:00 și Sâmbăta, orele 09:00 - 14:00.

- Durata minimă a intervalului de ridicare este de 2 ore pentru comenzile Standard.

Datele noastre de expediere sunt:


International Brand Stores
Strada Orăștie nr 10, Parc Logistic Transilvania, depozit 17, Cluj-Napoca
Cod Poștal: 400398
Telefon: 0729 748 729
Persoană de contact: Ionela Sas
Email: ionela@ib-stores.ro

Pentru orice detalii sau neclaritati privind returnarea produselor, va rugam sa ne contactati pe email contact@ib-stores.ro si ionela@ib-stores.ro.

ATENŢIE - EXCEPTII DE LA DREPTUL DE RETUR!


Potrivit Art.16 din OUG nr.34/2014 a drepturilor consumatorilor NU se acceptă pentru returnare produsele desigilate, testate sau încercate, produse care prezintă modificări fizice, lipsuri cantitative, lovituri, ciobituri, zgârieturi, şocuri, etc. În funcţie de starea produsului returnat, se va decide dacă rambursarea poate fi acceptată. Potrivit art.14 din OUG nr. 34/2014 clientul poate fi responsabil pentru diminuarea valorii produselor, astfel încât International Brand Stores poate inapoia o suma cu până la 15% mai mică decât cea plătită de acesta, dacă produsul a suferit modificări legate de caracteristici sau de funcţionalitate pe perioada deţinerii acestuia de către client.

Contravaloarea produselor achitate se restituie în termen de maxim 14 zile de la data la care clientul îşi exercită dreptul de retur. Returnarea banilor se poate face de către International Brand Stores doar prin virament bancar în contul IBAN transmis de către client (contul IBAN trebuie să fie în Ron şi să conţină 24 de caractere).
Pentru orice detalii sau neclaritati privind returnarea produselor, vă rugăm să ne contactați pe email contact@ib-stores.ro.

Extras din OUG nr. 34/2014 – drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative (cu modificările Legii nr. 157 din 22 iunie 2015)
Prezenta ordonanta de urgenta reglementeaza drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, pentru asigurarea unui nivel inalt de protectie a consumatorilor si o buna functionare a pietei.

ARTICOLUL 11. Exercitarea dreptului de retragere


(1) Inainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul informeaza profesionistul cu privire la decizia sa de retragere din contract. In acest scop, consumatorul poate alege una dintre urmatoarele variante:
a) de a folosi modelul de formular de retragere prevazut in partea B din anexa;
b) de a face orice alta declaratie neechivoca in care isi exprima decizia de retragere din contract
(2) Consumatorul si-a exercitat dreptul de retragere in perioada de retragere mentionata la art. 9 alin. (2) si la art. 10 in cazul in care comunicarea cu privire la exercitarea dreptului de retragere este transmisa de catre consumator inaintea expirarii perioadei respective
(3) Profesionistul poate, in plus fata de posibilitatile mentionate la alin. (1), sa acorde consumatorului optiunea de a completa si de a transmite in format electronic, pe site-ul profesionistului, fie modelul de formular de retragere prevazut in partea B din anexa, fie o declaratie neechivoca de orice alt tip. In aceste cazuri, profesionistul comunica consumatorului, fara intarziere, pe un suport durabil, confirmarea de primire a formularului de retragere
(4) Sarcina probei privind exercitarea dreptului de retragere in conformitate cu dispozitiile din prezentul articol revine consumatorului.

ARTICOLUL 12. Efectele retragerii


Exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale, dupa caz:
a) de a executa contractul la distanta sau contractul in afara spatiului comercial;
b) de a incheia un contract la distanta sau in afara spatiului comercial, in cazul in care consumatorul a efectuat o comanda.

ARTICOLUL 13. Obligatiile care revin profesionistului in cazul retragerii


(1) Profesionistul ramburseaza toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea consumatorului, inclusiv, dupa caz, costurile livrarii, fără întârziere nejustificată și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului in conformitate cu art. 11
(2) Profesionistul ramburseaza sumele mentionate la alin. (1) folosind aceleasi modalitati de plata ca si cele folosite de consumator pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care consumatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plata si cu conditia de a nu cadea in sarcina consumatorului plata de comisioane in urma rambursarii.
(3) Fara a aduce atingere alin. (1), profesionistul nu este obligat sa ramburseze costurile suplimentare in cazul in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard oferita de profesionist
(4) Cu exceptia cazului in care profesionistul s-a oferit sa recupereze el insusi produsele, in cazul contractelor de vanzare, profesionistul poate amana rambursarea pana la data receptionarii produselor care au facut obiectul vanzarii sau pana la momentul primirii unei dovezi din partea consumatorului conform careia acesta a trimis produsele catre profesionist, luandu-se in considerare data cea mai apropiata.

ARTICOLUL 14. Obligatiile consumatorului in cazul retragerii


(1) Cu exceptia cazului in care profesionistul s-a oferit sa recupereze el insusi produsele, consumatorul returneaza produsele sau le inmaneaza profesionistului sau unei persoane autorizate de profesionist sa receptioneze produsele, fara intarziere nejustificata si in decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat profesionistului decizia sa de retragere din contract in conformitate cu art. 11. Termenul este respectat daca produsele sunt trimise inapoi de consumator inainte de expirarea perioadei de 14 zile
(2) Consumatorul suporta doar costurile directe legate de returnarea produselor, cu exceptia cazului in care profesionistul accepta sa suporte acele costuri sau in care profesionistul nu a informat consumatorul ca aceste costuri trebuie suportate de consumator. In cazul contractelor in afara spatiilor comerciale, in cazul carora produsele au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul incheierii contractului, profesionistul preia produsele pe cheltuiala sa daca produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate in mod normal prin posta.
(3) Consumatorul este responsabil doar in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. Diminuarea valorii produselor nu trebuie sa fie descurajanta pentru consumator in a-si exercita dreptul de retragere. Indiferent de situatie, consumatorul nu este responsabil pentru diminuarea valorii produselor in cazul in care profesionistul a omis sa il informeze cu privire la dreptul de retragere in conformitate cu art. 6 alin. (1) lit. h)
(4) Profesionistul trebuie sa poata face dovada diminuarii valorii produselor care rezulta diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor
(5) Atunci cand consumatorul isi exercita dreptul de retragere dupa transmiterea cererii in conformitate cu art. 7 alin. (3) sau cu art. 8 alin. (8), consumatorul plateste profesionistului o suma proportionala cu ceea ce s-a furnizat pana la momentul in care consumatorul a informat profesionistul cu privire la exercitarea dreptului de retragere, in raport cu acoperirea totala a contractului. Suma proportionala care trebuie platita profesionistului de catre consumator este calculata pe baza pretului total convenit in contract. Daca pretul total este excesiv, suma proportionala este calculata pe baza valorii de piata a ceea ce s-a furnizat
(6) Consumatorul nu suporta costurile pentru:
a) prestarea serviciilor sau furnizarea de apa, gaze naturale sau energie electrica, atunci cand acestea nu sunt puse in vanzare intr-un volum limitat sau cantitate prestabilita, sau energie termica furnizata, in totalitate sau partial, in cursul perioadei de retragere, in una dintre urmatoarele situatii: (i) profesionistul nu a furnizat informatii in conformitate cu art. 6 alin. (1) lit. h) sau i); (ii) consumatorul nu a cerut expres ca prestarea sa inceapa in timpul perioadei de retragere in conformitate cu art. 7 alin. (3) si cu art. 8 alin. (8);
b) furnizarea, in totalitate sau partial, de continut digital care nu este livrat pe un suport material, in una dintre urmatoarele situatii: (i) consumatorul nu si-a dat acordul prealabil expres cu privire la inceperea prestarii inainte de sfarsitul perioadei de 14 zile mentionate la art. 9; (ii) consumatorul nu a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi pierde dreptul de retragere in momentul in care isi da consimtamantul; (iii) profe sionistul nu a furnizat confirmarea in conformitate cu art. 7 alin. (2) sau cu art. 8 alin. (7)
(7) Cu exceptia celor prevazute la art. 13 alin. (3) si la prezentul articol, exercitarea dreptului de retragere nu atrage raspunderea consumatorului.

Citește ordonanța completă aici

International Brand Stores garantează pentru calitatea și originalitatea produselor comercializate pe site-ul www.bautura-online.ro.

Îți recomandăm